Ketterä palkitseminen houkuttelee parhaita talentteja



Vuosikymmeniä palkitsemisjärjestelmien suunnittelu ja työntekijöiden palkitseminen oli verrattaen yksinkertaista, toimivimman kompensaation ja muiden etuuksien yhdistelmän löytämistä. Nämä ajat ovat kuitenkin ohi ja organisaatioilta vaaditaan tänään yhä personoidumpaa ja ketterämpää, holistista palkitsemista. Näin kuvailee tämän päivän palkitsemista Deloitten laaja Human Capital Trends -tutkimus.

Yksilöllinen palkitseminen kannattaa

Tutkimuksen mukaan ilman personoitua ja ketterää palkitsemisjärjestelmää halutuimpia talentteja ei saada yrityksen palvelukseen eikä heidän motivointi onnistu. Moni yritys tiedostaa palkitsemisen trendin muuttuneen, mutta siitä huolimatta yrityksissä tyydytään yksinkertaiseen ja geneeriseen palkitsemisjärjestelmään. Tutkimuksessa  todetaan, että palkitseminen on yrityksissä ehkä viimeinen inhimillisen pääoman osa-alue, jota personoidaan ja ajatellaan työntekijäkohtaisesti siitä huolimatta, että henkilökohtaisten mieltymysten huomioon ottaminen voi olla tärkeintä etenkin juuri palkitsemisen kohdalla. Tästä seuraa se, että ne yritykset, jotka oikealla tavalla suhtautuvat palkitsemiseen yksilöllisemmin – saavuttavat merkittävän kilpailuedun.



Kilpailuetua säännöllisillä pienillä palkkioilla

Globoforcen tekemässä tutkimuksessa todettiin, että työntekijät, jotka saavat säännöllisesti pieniä palkkioita, ovat kahdeksan kertaa sitoutuneempia kuin ne, jotka saavat korvausta, palkintoja ja bonuksia kerran vuodessa. Tämä vaatii palkitsemiseen suhtautumista kokonaisvaltaisemmin ja personoidummin.
 
”Palkitsemisjärjestelmä, joka tarjoaa monenlaisia palkintoja ja tapoja yksilöidä ne, on ainoa palkitsemisrakenne, jolla on nykyisen kaltaiseen monipuoliseen työvoimaan tarvittava joustavuus. Talentit haluavat itselleen sopivimman palkitsemiskokemuksen, joka heijastaa sitä, miten he elävät, työskentelevät ja kommunikoivat.” Yritykset ovat Deloitten tutkimuksen mukaan käyttäneet luoviakin lähestymistapoja saavuttaakseen paremman yhdenmukaisuuden palkitsemisstrategian, yksilöllisten mieltymysten ja yrityksen tavoitteiden välillä.

 

Palkitsemista voi uudistaa jo tänään

Koko palkitsemisjärjestelmän uudistus ei ole pieni projekti. Siitä huolimatta tänään kannattaa lähteä jo kevyesti liikenteeseen, esimerkiksi budjetoimalla pieni siivu motivoiville palkinnoille hyvin suoritetuista projekteista ja onnistumisista. Delicard® on tunnettu ja arvostettu lahja, joka palkitsee jokaisen yksilöllisesti. Tämän tyyliset panostukset palkintoihin ovat yrityksen budjetissa pieniä eriä, mutta yksittäisen työntekijän motivoinnin ja sitoutumisen näkökulmasta niiden rooli on on erittäin merkittävä.
 

Palkitse Delicardilla




Lähde: Deloitte Human Capital Trends 2018

Näin Delicard®-lahjakortit toimivat

Lahjan antajalle - vaivaton ja nopea tilaus

1

Valitse lahjakortti

Valitse tarkoitukseesi sopiva lahjakortti www.delicard.fi -sivuston sesonkikohtaisesta valikoimasta.

2

Personoi lahjakortti

Lisää valitsemaasi lahjaan henkilökohtainen tervehdys vastaanottajalle.

3

Valitse toimitustapa

Valitse toimitustavaksi postitus tai eDelicard. Postitse upeat lahjakortit voidaan toimittaa yhteen osoitteeseen tai suoraan lahjansaajille.

Lahjan saajalle - valitse lahjasi ja nauti

1

Valitse haluamasi tuotteet

Lunasta lahjakorttisi osoitteessa www.delicard.fi syöttämällä lahjakorttisi numero ja valitsemalla tuotteet.

2

Valitse toimitus­ajan­kohta ja -paikka

Ilmoita palveluun toivomasi toimitusaika ja -osoite.

3

Nauti lahjasta

Ota vastaan odotettu paketti ja nauti upeasta Delicard®-lahjasta.


OSTOSKORI

Ostoskorisi on tyhjä.